ספרים שאהבתי

יום ראשון, 18 במרץ 2012

ספרד, חוזרת אלייך שוב

מי ראה גשר המיתרים בסיביליה?
מזה זמן מה אני חולמת על הטיול שאערוך בקיץ בספרד. את ביקורי הראשון בארץ הנפלאה הזו ערכתי בשנת 1997. אז טסנו למדריד וערכנו טיול מעגלי: בצפון הגענו עד סגוביה. הדרמנו בנסיעה עד לקוסטה דל סול, טסנו לברצלונה ומשם חזרנו לארץ. 26 ימים של כיף והנאה מהתרבות, הנופים, הקשר היהודי שניבט מכל מקום והאטרקציות.  אחת התמונות שצרובה בזכרוני במיוחד היא מראה השקיעה הורודה סגולה בעת שייט בסיביליה, על רקע  גשר אלמילו "גשר המיתרים" מעל הנהר גוואדלאקיביר בעיר. כירושלמית, אני חולפת מתחת גשר המיתרים הירושלמי  אותו בנה אותו ארכיטקט סנטיאגו קלנטרווה. בכל נסיעה שלי מחוץ לעיר מתחלחלת מההשוואה ומפחד שמא הגשר לא יעמוד בעומס של הרכבת הקלה/ כבדה הנוסעת עליו.


מי ולאן בחבורה המטיילת
חמישה חברים בגיל פרישה מהעבודה. אנו מטיילים יחדיו, עם חברים נוספים, בחגים במרחבי ארצנו הקטנטונת. הפעם מארגנים טיול של 25 ימים לצפון ספרד, מדריד וטנאריף.  ההכנות בעיצומן. את הכנת המסלול לקחתי על עצמי. את המסע נתחיל משדה התעופה בברצלונה. כמי שכבר בקרו בעיר המדהימה, עירו של גאודי, ומצפים להמשך המרתק בדרך, נדלג הפעם על העיר הקוסמופוליטית ונתחיל בנופים הפראיים של חופי קוסטה בראבה.

מפת ספרד






דאלי, מוזיאון שהוא תצוגה

פיגוארס היא העיר בה נמצא המוזיאון המהמם של דאלי. עיצוב המוזיאון הוא האטרקציה המרכזית במקום. למבקרים בו כדאי להשכים קום , כדי להשתלב במועד סביר בתור הארוך לתצוגות. לעיר נגיע בסיום סיור החוף שלנו, בין כפרי דייגים ציוריים, כמו גלוית נוף
                        








מסתורין בהרי הפירנאים
לאחר המעבר באנדורה, גן העדן לחובבי הקניות, נשוטט בכפרים ועיירות שעד לא מזמן היו מנותקות מהסביבה , בשל התנאים הטופוגרפיים הקשים. הרים גבוהים מאוד, שלגים ודרכים בלתי עבירות. התושבים פיתחו לעצמם דיאלקט מיוחד ותרבות נפרדת. חפירת מנהרה ארוכה איפשרה כניסה קלה יותר לחבל ארץ זה. מתיאורים שקראתי הנופים הזכירו לי מקומות בהרי הרוקי'ס הקנדיים, בהם טיילתי לפני מספר שנים.



פנינה לאורך חופי האוקינוס האטלנטי
סאן סבאסטיאן, העיר שהיא אטרקציה.

תצפית ממונטה איגלדו, צילום: עמית פלד
תצפית מהר איגלדו

חופים, נופים ובילויים סביב השעון. מרכז חבל הבאסקים. אין מה לחשוש ממה ששמענו על הבאסקים. גם הם מבינים שהתיירות היא מקור הכנסה ופרנסה ולכן הם מתנהגים בהתאם.



פיקוס דה אירופה- האמנם כמו הגליל?
בהרצאה ששמעתי מפי מטייל שהיה באיזור, הוא ציין שהנופים מזכירים את נופי הגליל שלנו. אינני יודעת בשלב זה אם אכן כך הוא. בכל מקרה זוהי הוכחה נוספת לכך שארצנו הקטנטונת יפה ואטרקטיבית.

הלו מדריד, שלום טנאריף
את הטיול בנופים נסיים בביקור אורבני - סיורים בכמה ערים בדרך למדריד ומספר ימים במדריד. משם נטוס לטנאריף לנופש על שפת הים וטיול בהר געש ונופים ימיים.

ומה עוד?
יש לבדוק מקומות לינה בדרך לחמישה מבוגרים- שני זוגות וחבר. לחפש אפשרויות גסטרונומיות מגוונות ויחודיות לחבלי הארץ השונים, מקומות בילוי והשכרת רכב.
מלאכה רבה לפנינו, אך אנו נהנים מההכנות. הכנה טובה מבטיחה טיול מהנה, מרגש ובלתי נישכח.

פינצוס עסיסיים, צילום: עמית פלד
יופי לעין כיף לחיך

לחובבי הצילום- ממליצה מאוד על הבלוג של מי שהביאני עד הלום בכתיבת הבלוג, מר יגאל חמיש.

תגובה 1:

  1. התמונות מהממות. עושה חשק להצטרף לכל שאר הישראלים שיוצאים בפסח מהמפה הקטנטונת שלנו יוצאים לראות את העולם. מקווה שבקרוב אצלי.

    השבמחק